POMPE CU ROȚI DINȚATE

Pompele cu roți dințate reprezintă poate cel mai cunoscut sistem de pompare volumetric.

Pompele cu roți dințate interne reprezintă însă cea mai modernă cale de pompare prin sistemul cu roți dințate. Principiul de funcționare a fost descoperit și patentat la începutul secolului trecut de către Jens Nielsen, având dublă cetățenie americană și daneză.

Cele două roți dințate sunt poziționate excentric una față de cealaltă, roata externă fiind antrenată prin intermediul axului direct de motoreductor. Roata internă este condusă prin angrenare de roata externă. Cele două roți ies din angranare în apropierea conexiunii de aspirație a pompei, unde fluidul pătrunde în spațiile dintre dinți. Datorită mișcării de rotație, fluidul este transportat către refulare, unde iarăși cele două roți dințate se întâlnesc și imprimă astfel fluidului o singură posibilitete de ieșire, sub presiune, prin orificiul de refulare.

Pentru funcționarea corectă a acestui sistem de pompare este necesar un fluid de lucru cu o oarecare vâscozitate, pompele cu roți dințate fiind ineficiente pentru fluide cu vâscozitatea apropiată de cea a apei.

Sunt disponibile atât pompe cu roți dințate în design orizontal cât și vertical, precum și construcții specializate pentru transportul fluidelor fierbinți.

Anumite aplicații necesită particularități de construcție și design al pompei, ce pot fi îndeplinite numai de către pompele cu roți dințate interne: este cazul transportului ciociolatei sau al asfaltului și bitumului.

 Datorită experienței îndelungate cu aceste pompe, Fluid Sistem vă propune unul dintre liderii incontestabili ai acestui segment de piață ce reprezintă pompele cu roți dințate: